Az EasyCert-hez beérkező valamennyi írásos vagy szóbeli panasz az iktatást követően azonal, de legkésőbb 60 napon belül kivizsgálásra kerül. A panaszbejelentést követően az akkreditálási asszisztens megvizsgálja a bejelentést ha szükséges egyeztetést kezdeményez az MSR-el és ennek eredményéről írásban értesíti a panasztevőt és ha szükséges helyesbítő megelőző intézkedéseket kezdeményez. A kivizsgálás folyamata az aktuális eljárás szerint történik, amelyben valamennyi információ és dokumentum, a bizalmas kezelés hatálya alá tartozik. A kivizsgálásról az érintetteken kívül harmadik fél számára információ nem adható ki. Az alábbi esetekben a kivizsgálás során harmadik fél (pl. ügyvéd, külső szakértő, NAH képviselő) is bevonható a folyamatba: Hatósági eljárás, peres és nem peres eljárások, illetve a NAH számára kötelező információs szolgáltatások.
FELLEBBEZÉSEK KEZELÉSE
Az EasyCert-hez beérkező valamennyi írásos fellebbezés az iktatást követően azonal, de legkésőbb 60 napon belül kivizsgálásra kerül. A panaszbejelentést követően az akkreditálási asszisztens és az MSR együttesen megvizsgálják a bejelentést és annak jogosságát. Szükség esetén a független Tanúsítási Bizottságot is bevonják a döntés meghozatalába. A vizsgálat eredményéről a fellebbezést benyújtó írásos határozatot kap amely ellen további fellebbezés nem kezdeményezhető. A döntések szigorúan szakmai alapokon nyugszanak jogi és egyéb úton tovább nem kikényszeríthetők vagy perelhetők.